Hundproblem!

Måste skriva av mina frustrationer lite! 
Jag blir tokig på Lycan, vårat lilla terroristmonster!
Jag är en hundmänniska, från topp till tå. Jag kan mycket, men kan såklart lära mej mycket mer!
Min dröm är att läsa hundpsykologi och bli tränare. 
Men när det kommer till min egen hund så e det en katastrof!
Han är SÅ go och underbar med människor. Han är charmig och rolig och supersnäll.
Men så går man ut med honom och möter andra hundar.
Tikar går bra, om det inte är en bulldog. (Spelar ingen roll vilken sort)
Vissa hanhundar går oxå bra men oftast går det snett.
Jag VET att det är jag som är problemet. Jag ger honom fel energi. Jag oroar mej för vad som ska hända och BAM, så skiter det sej.
Hur fan ska man kunna släppa allt som har varit och börja på nytt, blankt blad?

Vi var nyss i skogen och satte på honom munkorg (sån mjuk i nylon) så han kunde vara lös.
Normalt så gör han ingenting mot andra hundar när han har den på sej, för han vet själv att det inte tjänar nånting till. Men nu mötte vi en kvinna med sin stora schäfer. Hon kopplade sin hund när hon såg oss, men vi såg henne försent och då kan vi ropa hur mycket vi vill, Lycan lyssnar ändå inte.
Han sprang emot schäfern och anföll utan att tveka. Schäfern var oxå aggressiv tyvärr, vilket triggar Lycan ännu mer, PLUS att kvinnan blev helt till sej vilket triggar honom ÄNNU mer! Hon skrek och slog och la sej ovanpå sin hund osv osv. Munkorgen drog Lycan av sej på nåt vänster mitt i alltihop.
FanFanFan.
PINSAMT!!!


"Håll honom kopplad då" tänker ni nu. Jo...det skulle ju ha varit det bästa.
Men vi tänkte att med munkorgen e det ju aldrig nåt problem, då luktar han lite på andra hundar och går därifrån.
Men inte den här gången inte...

Det är SÅ frustrerande!!! Jag ger verkligen 100%, men det hjälper inte.
Jag kan inte få honom "to snap out of it" för att citera min gud, Cesar Millan.
Lycan blir SÅ intensiv och får nåt sort tunnelseende och hörseln slår av helt.

Jag kan ju säga att han inte får gå lös mer. Inte tills jag litar på honom, vilket kan ta nåt år eller två!


Mailade en hundskola direkt när vi kom hem. Måste få hjälp nu för ingen av oss mår bra av det här.
Mitt Hjärta.


Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0