Begravning.

Idag begravdes Rienks mormor.
Hon skulle fylla 93 på mammas 1-årsdag. 
Hon var sjuk på slutet och det var väntat och jag menar...93? Det är väl en ganska trevlig ålder att dö på?
Det som var jobbigt för mej, personligen var ju att se hennes barn säga hejdå.
När min svärmor inte kunde hålla tillbaka tårarna när hon sa "hejdå kära mamma, hälsa pappa.." vid kistan, då var det jobbigt! Usch och fy!
Det är ju så, att det förblir ju sin mamma. (Eller vem det nu är som har gått bort...)
Även om personen blir 93 eller som i min mammas fall, 58, så förblir det en nära släkting, familjemedlem som man inte kommer få se mer i detta liv.
Vad ska Rienks moster göra nu, som gått till sin mamma VARJE dag i 6 år och tagit hand om henne?
Snacka om att man måste ändra på sina rutiner och skaka om vardagen...

Kunde inte låta bli att tänka att jag oxå skulle velat ha haft nån sorts större cermoni för mamma...
Inte nåt kyrkligt, men en cermoni med en kista och med familj o vänner.
Vet inte varför...
Men det var ju inte det mamma ville, så då får man la respektera det!

Äsch, det får vara nog för idag! Nu ska jag tända massa ljus och äta lite nachochips!


Kommentarer
Postat av: joanna





Hej jag heter joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagosen Aspergers syndrom och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.

Så kolla gärna in min blogg:)

kram

ps. du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)

Ps2. Pågår just nu en stpor veckans blogg tävling missa inte chansen att bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dag:)

2012-01-03 @ 10:55:08
URL: http://domkallarmighannes.com

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0