Diabetes??


Sitter och försöker hitta ett svar på mina symptom.
Att jag måste kissa så mycket! De senaste 3 dagarna har det varit helt sjukt.
Inte så ofta som på nyårsnatten, men MYCKET! Och det kommer så plötsligt!
Allt e som vanligt sen bah PANG så måste jag kissa och jag kan inte hålla mej! Måste direkt till toan!
Så har jag aldrig haft förut.
Pratade med mamma igår som sa direkt att jag skulle kolla mej för Diabetes.
Och många symptom stämmer ju in...


Symtomen kommer plötsligt

Typ 1-diabetes startar mer plötsligt än andra former av diabetes. Om man får sjukdomen är det vanligt att man

  • behöver kissa ofta och mycket -Check!
  • blir väldigt törstig - Check!
  • känner sig ovanligt trött - Check!
  • är illamående - Check!
  • får ont i magen - Check!
  • luktar aceton ur munnen - Inte aceton, bara dålig andedräkt...Får tugga tuggummi jämt.
  • får synrubbningar så att man ser suddigt - Litegrann.
  • går snabbt och ofrivilligt ner i vikt - Nej.



    Symtom

    Om man får typ 2-diabetes är det vanligt att man
  • är trött både fysiskt och psykiskt - Check!
  • blir mer törstig - Check!
  • kissar oftare. - Check!
Men jag tror inte att jag har Diabetes i släkten...
Kanske inte spelar någon roll, men risken e ju alltid större att det är så om någon har det i släkten.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gravid gravid gravid :)

2010-01-15 @ 19:34:32
Postat av: ausa

har du tagit ett gravtest?

2010-01-15 @ 20:09:01
URL: http://ausas.blogg.se/

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0