Första natten i huset!


Igår kom Ronnie och skulle tapetsera i huset.
Tapeten i sovrummet var tydligen så jävla sopig så han kunde inte sätta upp den.
Det blev skrynklor och veck lite här och var.
Vet inte hur han lyckades med det, om tapeten verkligen var så dålig eller om Ronnie bara var bakis eller nåt...
Iofs var den väldigt billig, men iaf?
Jaja, den var bara att kasta så började Ronnie med vardagsrummet ist.
Den tapeten är SÅ snygg!! Grå med silvermönster på.
Jag åkte och beställde 2 rullar till av den som vi ska ha i sovrummet.
Tråkigt med samma? NEJ! Den är SUPERSNYGG!! :D

Efter att jag målat en dörrpost så gick jag till svärföräldrarna och åt lunch...
När jag kom tillbaka så var Rienk upptagen med att ta bort plasten från våra soffor...

"Vad gör du nudå?!!" Frågade jag lite smått upprört..
"Nu är det bra! Ikväll ska vi bo här! Orkar inte med den här röran mer!"

Jahaja. Då var det bara att städa upp och fixa...
Tvätta fönster, dammsuga, fixa och dona.

FAN VA SNYGGT DET BLEV!! Och då har vi inte äns så mycket möbler än! Haha, helt galet!
Våra soffor är ju bara så jävla snygga! Passar asbra med den gråa fondväggen! : )

Så igårkväll började vi packa upp allt.
Bäddade sängen, fyllde köksskåpen, klädskåp och badrum.
Sen sov vi där! Fett med najs!!
Måste bara vänja sej med värmarens ljud på vinden...
Den låter mer än vad jag trodde! Och oftare än vad jag hade hoppats på....
Blir väl bättre till sommaren när den inte behöver jobba lika mycket :P

Fast jag tycker synd om Lycan som måste vänja sej IGEN vid ett nytt hus...
Dessutom får han inte ligga på nya sofforna...Så han såg lite lessen ut igårkväll..
Vaknade en gång av att han skällde som en dåre men slutade lika snabbt när jag skrek åt honom.
Det blir nog bra : )

I december fixade jag tv och internet paketet till nya huset.
Jag ändrade adress och valde vad jag ville ha för paket till nya adressen osv.
Men igår fungerade inte teven...
Så Rienk ringde idag och då sa dom att det inte var inkopplat, att de inte fått något adress-ändrings-grej...
Men vafan??! Så nu måste vi vänta 2 veckor tror jag innan det blir tevetittande och internetande i huset...*Suck*

Men men! Livet leker ändå! ; )


Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0