Skulle du hjälpa en människa i nöd?


Det finns så många människor som säger "jag är hjälpsam och generös. Jag finns där om du behöver!"
Men när det väl kommer till kritan så finns de inte alls där.
När någon verkligen behöver hjälp och stöd så vänder de andra kinden till!
De är för upptagna med sina egna "problem" och sina egna liv.
Att ta en vän eller bekant under sina vingar finns lixom inte på kartan.

Varför är folk så egoistiska?

Det finns en person som behöver hjälp. Som behöver stöd nu när livet inte ler mot denne.
Jag är den enda som vill hjälpa. Men jag sitter 150 mil bort och kan inte göra så mycket åt saken!
Jag kan lyssna och stötta genom ett telefonsamtal i veckan. Men det hjälper lixom inte när personen inte har någonstans att bo eller någonting att äta!

Varför hjälper inte myndigheterna till?
Personen använder inte droger eller super sej full på en parkbänk.
Då får man inte hjälp.
Personen i fråga är ju en smart person, en person som vill jobba och som VILL komma på fötter.
Leva sitt eget liv, tjäna sina egna pengar och bo i sin egen lägenhet.

Såna personer får inte hjälp.

Hur kan en person som inte knarkar eller super hamna i en sånhär situation?
För att människor är dumma i huvvet!!
Människor som mår så dåligt över sej själva och tar ut det på någon som vill hjälpa.
Tillochmed personens egna familj vänder denne ryggen till!
Detta är vad droger och alkohol gör mot relationer.
Det förstör och trasar sönder!

Vad skulle du ha gjort?
Skulle du ha öppnat ditt hem för en nära vän? Eller en väns nära vän?
Skulle du ha öppnat ditt hem och stöd för en bekant??

Den här personen är en av mina bästaste vänner.
Mer som familj än vän kanske?

Och jag kan inte göra någonting!


Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0