Positivt överraskad!


Ja, igår var det personaldag med Rienks jobb.
Vi började med någon sorts team-buildings grej. Bygga en sjukt stor pyramid utav bambustockar!
Jag tänkte bittert för mej själv att om det är sånthär vi skulle göra hela dagen så skulle jag nog åka hem eller nåt!
Men vi blev klara ganska fort och skulle då gå vidare till kanalen, nere vid bron där en båt låg och väntade!
Now we're talking!
Assjysst, stor båt som tog oss ner på kanalen mot ett annat ställe.
Där väntade en ROVFÅGELS-Demonstration!!! Sjukt ballt!
Dom hade massa ugglor, falkar, hökar, en örn (som tyvärr inte fick flyga) och en gamliknande sak...
Vi satt på en äng och det var en man o en kvinna som pratade och hade fåglarna flygandes mellan varandra.
Det sköna var att alla fåglar utom falken var lågflygande fåglar! Vilket betyder att dom flög SJUKT nära våra huvuden. Jag fick en vinge i pannan av en kyrkuggla!
Sen fick man om man ville prova att själv ta emot en fågel.
Man fick kvinnans handske på sej och hon la kött på näven.
Fågeln som då satt på mannen hand kom flygandes på kommando!
Jag provade med en BERGUV! Fy fan i mej vilken häftig fågel!! SJUKT STOR!
När jag höll i den så ville den inte riktigt flyga tillbaka. Den va lite grinig.
Mannen vissla och kalla på den och fågeln svara "MÄÄÄ" och den var TUUUUNG! (3,5 kg)
Kvinnan kom och hjälpte mej hålla upp armen! HAHAHA! Ja, jag är svag som fan.
Sjukt häftigt var det iaf! Och såklart hade jag ingen kamera med mej för vi var lite sena och stressade iväg vid 12.45...
Men en tjej som var med hade några skittuffa bilder på mej och Rienk och ugglan, så det kommer senare! : )
Efter demonstrationen var det fri dricka i baren!
Sen 3-rätters middag där Rienk var vårat bords lilla clown. Guuuud va vi skratta åt honom!
Han kan va sjukt rolig på fyllan, oj oj oj!
Efter middagen var det mer fri dricka i baren!

Jag var inte alls taggad för denna dag, men jag blev GLATT överraskad! Hade det verkligen skitkul!
Är dock väldigt besviken på mej själv för att inte kameran hamna i väskan innan vi gick hemifrån!
Well. Done is done!

Nu ska vi snart till skogen med vovsegull!




 

 




Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0