Lycan är en säl och Jesus älskar mej!

Ja, Lycan är en säl. Så är det bara.
I boken om staffords så står det "staffar är inte förtjusta i vatten", men ack så fel dom har!
Tog Lycan till hamnen idag och han simmade och simmade! Fram och tillbaka, fram och tillbaka!
Jag va tvungen att kalla in honom på land lite då och då så att han hämtade andan litegrann!
Ingen boll, ingen pinne, bara simmasimmasimma!! haha, sjukt söt!

Ajuste! Nu kom jag på vad jag skulle ha skrivit igår!
Det va en kille på jobbet som satt vid samma bord som mej och Nickan på lunchen.
Han är OTROLIGT religiös! Läser bibeln på lunchen och har massa tatueringar, bara kristna bilder och texter.
Han e typ 24 år eller nåt...ser han ut som iaf...
Jannika gick ner för att röka och jag satt kvar där och åt min kiwi!
Helt plötsligt så säger killen "pratar du holländska?"
"ja, litegrann" sa jag då..
"Jag ville bara säga att Jesus älskar dej"
Här fick jag bita mej i tungan för att inte garva honom rakt i ansiktet!
"Jaaahaja, men det där är inte riktigt min grej" svarade jag då..
"Det spelar ingen roll, han älskar dej ändå"

Alltså. Jag är ju atheist, jag bryr mej inte ett skit om Gud och Jesus och hej o hå.
Jag bryr mej inte om att andra människor tror på skiten, om dom vill göra det så varsågod!
Men att säga en sån grej till en helt okänd människa helt utan anledning...?
Inte ens typ "hej mitt namn är..."
Nä, utan direkt "JESUS ÄLSKAR DEJ!"
Jag hade god lust att säga nåt i stil med "ja, han sa det förra veckan efter att jag gav honom en billig avsugning"
Men jag hade ingen lust att starta en disskution.

Nä, folk får gärna tro på vad dom vill, men kom inte och predika för mej på lunchrasten!

Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0