Kanske ett hus?

Vi är mitt uppe i en "köpa hus-sväng" just nu!
Idag fick vi reda på att vi får 25% rabatt från Vecht Horst! (Det e dom som säljer och hyr ut hus mest här i Dalfsen)
Det betyder alltså att vi har råd att köpa huset vi är intresserade av!
Nu ska vi bara fixa alla papper och få godkänt av banken!
Jag hoppas att min svenska identitet inte är något problem!
Men vad jag har hört så ska det inte vara något problem. Måste dock fixa sambo-papper!
Sjukt ju, det kostar 450 EURO för ett sånt kontrakt! Sjukt dyrt juh!
Men men, det får det vara värt : )

Det är dock ett renoveringsobjekt...Så det blir till att jobba en heeeeeeel del!
Bra att man har massa polare! En jobbar med trädgårdar, en är målare, 2 är snickare osv osv osv.
Om allt går som det ska så kommer vi bo med promenadavstånd från centrum och hamnen!
Synd bara att det ska vara så SJUKT mycket pappersarbete! Man blir ju så trött...
Men det är värt det den dagen man sitter i sitt egna hus! ; )

Kommentarer
Postat av: Jenny

Woho, hoppas allt går vägen!

Och att ni har ett rum till mig :D

2009-07-07 @ 05:57:06
URL: http://selene.blogg.se/
Postat av: ausa

håller verkligen alla tummar o tår för eran skull!!

när vet ni om det går vägen?

2009-07-07 @ 09:42:45
URL: http://ausas.blogg.se/

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0