Aldrig enkelt och bra!

Varför kan inte allt vara lite enklare?
Väntan på om vi kan köpa huset eller inte är så jävla nerverande och på jobbet e det kaos.
Jag vill kunna stanna kvar och jobba några extra timmar varje dag så det syns på lönen nästa vecka, men min kropp säger ifrån. Varje morgon vaknar jag trött och med ryggont. Jag orkar inte. Pallar inte. Har fan ingen lust mer.
Hade jag gått i skolan så fort jag kommit hit och lärt mej holländska på en gång så hade jag säkert haft ett fast kontrakt på typ mataffärn eller nåt och då hade jag kunnat göra testet och varit Holländsk medborgare och därmed hade det inte varit något problem att köpa huset. Att jag är svensk PLUS anställd via Manpower gör allt så jävla krångligt och det känns som att allt är mitt fel! Varför pushade jag mej själv inte mer? Varför sparka jag inte Rienk i ändan och bad honom hjälpa mej mer med skola?! Varför ska det kosta massa pengar för mej att lära mej språket medan Jannika fick det nästan gratis?!
Blir så jävla trött...trött på mej själv, trött på min karl som inte fattar hur det känns. Hur ska han kunna?
Känns som jag förstör för Rienk...så jävla trist..
När vi sitter på möten på bank osv brukar jag alltid säga "it would be so much easier if you met a dutch girl babe!"
Då skrattar han lite och säger "yeah, thats true."
Och det är det ju...! Fan, kärleken gör ingenting lätt här i livet.

Ska ta en långpromenad med mina fina Nike-skor och hunden. Kanske till skogen....

Kommentarer
Postat av: Babbi

Låter tufft det där...hoppas det löser sig. Det känns alltid motigt när nåt skiter sig...men sen med facit i hand så brukar det visa sig att det gått bra ändå. Men det är jobbigt medans det pågår när man inte själv heller kan påverka så mycket! Du det är lätt att vara efterklok...sånt som språk och skola mm var väl inte det som kändes så aktuellt då. Håller tummarna för er...kramen

2009-07-16 @ 03:26:32
URL: http://babbii.blogg.se/

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0