Pengar, kosing, cash, money, geld!

Pengar.

Det skulle vara otroligt skönt att ha.
Ok. Jag HAR pengar! Jag har pengar till veckohandlingen varje fredag.
Jag har pengar till cigg och jag har pengar till bensin så jag kommer till jobbet varje dag.
Jag kan tillochmed unna mej ett klädesplagg varje vecka om jag skulle vilja och om plagget kostade normalt.
Nu lägger jag ist undan pengar varje vecka så vi kan ha en riktigt najs vecka på Vlieland i Maj!

Men tänk om man kunde vinna en skvätt pengar så man kunde köpa en bil i en storlek vi behöver.
Så att man kan få ett lån på banken så man kan flytta till ett hus där ett matbord för 4-6 personer får plats!
Och sen åka till IKEA och handla möbler i samma serie. Både matbord, soffbord, skåp och bokhyllor.
Och ett nytt klädskåp så Rienks kläder inte behöver lukta gammalt muffigt trä om man stänger dörrarna.

Det behöver inte vara flera miljoner euro!
Även om det skulle vara trevligt att kunna säga upp sej på jobbet och ta privatlektioner i Holländska för att sen jobba med något man faktiskt trivs med. Typ öppna en pub.

Men en hjälp på vägen vore trevligt. Tycker faktiskt att vi förtjänar det.
Både jag och Rienk har väldigt fysiskt krävande jobb och vi jobbar hårt för våra pengar!
Rienk är så trött i veckorna att det enda han gör på kvällarna är att sova.
Ibland följer han med ut på sista långpromenaden med mej och Lycan.
Men oftast låter jag honom sova.

Vi gnäller veckorna igenom om hur ont vi har i axlar, ryggen, knäna och huvud!
Så jag tycker vi förtjänar att vinna lite pengar. Så att man kan unna sej det där man inte annars har råd med.

Mest av allt vill jag ha ett större hus, med plats för matbord.

Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0