God Middag!


Rienk har sen förra helgen tjatat om att han ville äta kibbling den här helgen! (friterad fisk med sjukt god sås!!)
Ja, så vi bestämde att vi skulle göra det på lördag efter vi varit på puben!
Bara det att han blev klar hos polaren alldeles för sent! Så vi kom till puben en halvtimma innan fiskaffärn stängde...
Och det blev helt knas! Rienk blev lite putt...
Men då sa jag "kan vi inte äta middag HÄR då?"
Det tyckte han var en bra ide! Så när vi umgåtts med folket och druckit lite öl så fick vi gå en trappa upp till en supermysig del av restaurangen.
Rienk beställde entrecote och jag tog en mixed grill!
Damnit in my box vad gott det var!!! Kycklingfilen was to die for! Den smälte typ i munnen!
Fläskfilen oxå! MuUUUUUumma!!!
Osså stekt potatis, pommes, sallad och vitlökssås till det!
Sjukt jäkla gott var det!
Så nu har vi typ bestämt att vi ska äta ute en gång i veckan!
Det behöver inte vara nåt fancy fancy. Men helst utanför Dalfsen.
Så man gör nåt. Så man inte sitter instängd i denna lilla håla 24 timmar om dygnet under helgen.
Osså har vi ju stället som Dinand jobbar på om man vill äta billigt! ; )


Idag så sa Rienk när vi stod i köket "fyller inte min syrra år idag...?"
"Nä, imorrn"
svarade jag då.
"Men då fyller ju mamma år IDAG!"  Kom Rienk på! *men snaaaaaaabb*
Så han ringde och frågade vilken tid vi skulle komma, som om han vetat om och tänkt på det hela tiden...
Åkte till macken innan där dom har massa bra "sista minuten presenter"!

Det där med födelsedagar e inte riktigt Rienks grej...
Fast han är väldigt duktig med min! Känns ju bra!
Förra veckan visste han inte ens själv hur gammal han var!
En kille på träningen frågade och Rienk bah "ehm...27? Eller så e det 28.."

Ja jag säger då det...

Kommentarer
Postat av: Ausa

den där kibblingen låter rätt god :)

2009-02-01 @ 20:31:13
URL: http://ausas.blogg.se/

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0