Sådär tyst och stilla...

Jag gick en långpromenad idag med hunden och märkte verkligen så väl att det är jul.
Här firar man ju inte julafton utan Juldagen, idag alltså.
Det var så lugnt ute! Bara sådär lugnt som det kan bli på just julafton, eller i det här fallet Juldagen.
Dom få som åkte runt i sina bilar var antagligen påväg till släkt och vänner eller påväg att hämta någon ensam far/mor-förälder som inte kan ta sej till släkten på egen hand.
Någon enstaka person var ute i snöstormen med hunden. Allt annat var helt dött.
Då fick jag lite extra sug i jultarmen!!
Tänk att få sitta och äta massa god mat med familjen. Dricka julmust, äta pepparkakor, slökolla på Kalle Anka och titta nyfiket under granen även fast man börjar bli vuxen och egentligen inte borde bry sej så mycket om klapparna.
Fan. Jag saknar de gamla goa, hederliga jularna med hela tjocka släkten, Mammas goda mat och klapputdelningen.
Då saknar man automatiskt farmor, farfar och morfar oxå.
Mormor saknar jag ju oxå, men henne pratade jag med i telefonen idag iaf!
Det blir lite svårt med resten av gamlingarna.

Nästa år ska jag försöka ordna en riktig kanonjul!! Även om det inte blir ett klassiskt svenskt julbord, så iaf nåt riktigt gott att äta. En stor gran med massa fin dekoration. Massa fina ljus i hela huset och massa julklappar!

Nu ska jag sova. Imorgon är en ny dag. En ny dag med målarfärg all over me!
Ajuste. Pratade med mamma och pappa idag oxå. Dom har gått runt i t-shirts hela dagen och suttit på uteserveringar osv...
Solen hade tydligen strålat oxå.
Själv gick jag runt i ett blåsigt snö/regn/is-slask med trasiga skor och för långa jeans.

Go'Jul på er.

p.s Tänk att få äta en tallrik med Mammas Jansson och köttbullar just nu. Det vore lycka det.




Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0