Pink. Underbara Pink!


Ja, jag var ju faktiskt i Rotterdam i söndags och dreglade ner mej på Pinks konsert!
Ahoy som stället heter där hon spela är inte sådär jättestort och vi hade superduperbra platser!!
Sittplatser typ 20-30 meter från scenen. Vi hade lätt kunnat stå nära scenen om vi ville, men varför göra det när man kan sitta ner?? 2 av tjejerna är ju dessutom gravida, så det var ju skönt för dom : )
2 timmars show kändes dock som 45 minuter eller nåt...tiden gick så fort!!
Men gaaah...hon e ju så jävla bra! Snacka om att ha kondition!
Under vissa låtar hängde hon och snurra i luften och gjorde akrobatiska konster samtidigt som hon sjöng och missa fan inte en enda ton! GAH! Hon e GRYM!!!
Nästa gång hon kommer så ska jag LÄTT gå!!!
Men då måste jag ta med Rienk oxå.

Något som var mindre najs under kvällen var när en jävligt kalasfull kille spydde som en gris ca 3 meter ifrån oss!
Det var under "Dear Mr President" som dom spela akustiskt. Så ljudnivån var inte så hög.
Först lät det som att någon bara tappa sina drickor..sen tänkte jag "fan, det där måste vara en jääääävligt stor mugg med dricka" Det lät som nån hällde ut en hink med vatten!!
Jamen jaha, vad trevligt då! Där sitter han och spyr ner sina egna dojjor! Fy fan!!! Det var så vidrigt!
Osså jag med min kräk-fobi fick typ paniiiiik! Jag visste först inte att han va full och jag tänkte att vem fan dricker sej så jävla kalas under en konsert??! Så jag trodde att han va sjuk först!
"Shiiiit, tänk om alla baciller kommer och attackerar mej nu?!!" var min första tanke.
Men så hörde jag ett par bakom oss som snacka om att han va full och jag bah direkt
"Var han tankad?"
Dom bah "skojar inte! Jag har suttit och väntat på det där i en halvtimma nu! Han va helt borta"
Då kunde jag lugna mej lite...för så vitt jag vet så smittar inte en taskig fylla!
Äckligt var det iaf. Tycker synd om hans flickvän dock...hon såg ut att skämmas när hon tog med sej honom till toan...stackarn...

Men förutom fyllot så var det en TOPPENKVÄLL!!
Tjejerna jag åkte med är hur sköna som helst, speciellt en av dom. Veronica, hon e helt knäpp!
En riktig teaterapa som skämtar och skrattar med allt och alla! Främlingar eller ej!
Men inte sådär så man stör sej på henne, hon e bara jääääävligt cool! :D
Hon kör dessutom som en biltjuv, fast inte så man blir rädd, bara sådär så man slipper stå i köer i evigheter!
Haha, helt underbar!

Ni som inte var på Pink i sthlm i November. Gå nästa gång hon kommer!!
Även om man inte är ett jättefan, så är det en GRYM SHOW!
Och om man som jag är förälskad i människan så är det ett måste!


 

 



Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0