Minusgrader!

Idag har vintern kommit till lilla Dalfsen. Det är -2 grader och stjärnklart! Helt underbart!
Inte för att jag gillar kyla eller så, men det är sådär mysigt kallt och klart ute!
Vi har ju haft underbart väder här! Förutom regnperioden som varade en vecka eller två.
Men förutom det så har vi haft 12-14 grader hela november! Helt underbart!
Well. Nog om väder och vind.

Idag har vi beställt tapeter för 495 euro! Fy fan!
Okej om det hade varit några fina specialtapeter, men det här var för endast vanlig glasfiberväv!
Med våra gamla väggar med stora sprickor i kan man inte ha annat. Men den är jävligt fin...ehm...vad heter det nudå?! Finmaskad? Finmönstrad? Ja, jag vet inte. Men det är inte med stora fisknätsmönster eller så!

Men i sovrummet ska vi en fondvägg iaf. Såg en sån jäääääkla fin idag! En vit med silvermönster.
Sjukt snygg! Men tanken var ju att vi skulle ha en mörk fondvägg i sovrummet...
Lite dark and cozy, men nu vet jag inte längre..! Haha!
Dom mörka med mönster tycker jag ser så jäkla stressiga ut! Det blir för mycket mönster, för mycket kontrast..!
Men dom vita med mönster..åååh....så snygga..!
Tja, får la se vad det blir!

Raymond har börjat med badrummet idag! *yeeeey*
Det går framåt! Och i helgen kan vi börja måla tak och tapetsera! *äntligen*

Det verkar som om Barry har fått nog av att hjälpa oss.
Jag tycker det är okej, OM man säger som det är!
Nä, ist kommer han med någon sopig bortförklaring!
"Kommer du på lördag och avslutar väggarna i sovrummet?"
"näää...jag tror inte det..jag måste städa upp hemma och så.."

SEVA?!

Dessutom så sa han "jamen, Ronnie kan ju vänta NÅGRA VECKOR med att tapetsera"
Ööööööh, hallå? Vi måste BO där om några veckor!!
Inte konstigt att det tog honom 7 månader att renovera sin lägenhet.
Nä, tur att man känner fler människor som jobbar med detsamma som han gör och ställer upp!

Så är det med det. Nu ska jag fortsätta med mitt kaffe och slösurfande...


Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0