Holländsk påsk.


Det har ju precis varit påsk, om någon missat det ; )

Här i Holland firar dom precis som i Sverige. Typ!
Dom äter inte alls samma mängd godis som svenskarna gör.
Choklad, ja. Men inte lösgodis.
Ägg äts såklart tillsammans med annan mat och på gatorna går det omkring människor utklädda till kaniner och delar ut chokladägg.
Jag och Rienk fick ägg av 2 snygga brudar i korta kjolar. Jag tror dom delade ut mest ägg av alla! HAHA!

Jag har inte sett barn utklädda till påskkärringar...
Så jag tror inte dom gör som svenska giriga barn som tigger godis och pengar av folk.

Men i det stora hela är det som i sverige. Folk är lediga och gömmer ägg i skogen som barnen får leta efter osv.

Har dom äggkastning i sverige?
Här har dom det. En tävling om vilka som kan kasta ett ägg längst tillvarann utan att det går sönder.
Rekordet här i Dalfsen ligger på 26 meter tror jag. Pretty långt du!! :P

Så, lite info om Påsk i hollandet! ; )

Jag och Rienk firade inte alls på något sätt förutom att njuta av den lediga måndagen ; )




Kommentarer
Postat av: Babbi

Ahaa...då vet vi det...nä här kastas bara ruttna ägg och tomater verbalt om man ogillar nån ;)

26 m utan att den gick sönder...? Det va bra gjort:D

Ha det...

2009-04-17 @ 13:23:55
URL: http://rolajo0.spaces.live.com/

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0