Bubbelbubbelbubbelelibubb!

När jag jobbar så dyker en miljon tankar upp i huvvet.
Idag handlade det om gamla relationer och sköna stunder på korpen.
En liten nostalgisk resa genom tid och rum.
Sånadär stunder som sitter fastprintat i huvudet för alltid!
Kommer ihåg dom som igår. Precis vad som sades, vad som gjordes, hur det luktade, sorlet i bakgrunden, människorna..
Ibland när jag tänker på det är det som om mitt hjärta brinner eller nåt!
Är så jäkla lycklig att jag har dessa minnen. Samtidigt så ledsen, för att jag vet att det aldrig kommer bli så igen.
Kommer aldrig få den känslan igen, som då.
Även om jag åker ut till korpen så kommer det ALDRIG bli som förut.
Skulle vilja vrida tillbaka tiden, bara för en snabbis, bara för att få känna den där känslan igen..

Kvällen vid bastun när jag var arg och ledsen.
När han kom och satte sej bakom mej, la armarna omkring mej och ingen sa ett ljud.
Bara satt där och lyssnade på naturen. Tittade på vattnet och bara var.
Inget behövdes sägas. Jag visste att han förstod.

Såna stunder som betyder så sjukt mycket!

Eftermiddagarna med Björne när vi satt i Eken vid dansbanan.
Björn fick mej alltid att skratta så tårarna spruta!
Vi hade en varsin stor gren i eken som vi låg på och vi babbla om allt möjligt.
Kommer ihåg det som igår.

Han dök upp i mitt huvud ganska mycket idag.
Hjärtekrossaren. Min första stora kärlek.
Kommer SÅ VÄL ihåg vår första kyss.
Påväg ner från tälten. Den första lilla avsatsen när man går ner från berget.
Kommer precis ihåg vad han sa. Hur han luktade. Hur han höll sin hand bakom mitt huvud.
Hur kunde jag INTE falla för honom?!

Ujujuj, nä, nu blir det för mycket för mitt nostalgiska hjärta..

Missförstå mej inte! Jag skulle inte byta ut Rienk för någon alls!!
Han är mitt allt, nu och för alltid!
Men vi alla har vårat bagage, vår första kärlek.

Jag tror att nu när jag är van att bo här. Vardagen har börjat rulla in lite i mitt liv, då blir det att jag tänker mer och mer på sverige. På människorna, på det som har varit. Jag saknar saker och ting mer nu än i början av mitt Hollandsliv.
För då var allt så nytt och spännande, att jag la Sverige lite på hyllan.
Jag stortrivs här. Jag älskar att bo här! Vill INTE tillbaka till Sverige.
Men det är ju SÅKLART att man saknar det! Naturen, familjen, vännerna.

Gah, kan sitta hur länge som helst.
Måste fixa min lunch.

BUHU! Jag hatar att vara såhär nostalgisk!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sverige saknar dig också bejbi.

2008-09-02 @ 16:09:01
URL: http://selene.blogg.se/
Postat av: Babbis

Det är väl ok att vara nostalgisk..det bevisar ju bara att du har positiva minnen och erfarenheter att tänka tillbaka på...inget fel i det!

Vardagen var väl trist här med, i Sverige? All vardag är trist emellanåt oavsett var man befinner sig...

2008-09-02 @ 18:31:25

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0