Vårat liv i klossar!


Lego, Lego, Lego!
Jag är omringad av LEGO! hahaha! Helt galet!
Igår gick vi över till Syster Yster för att hämta mitt gamla Lego som Amanda fick ta över, som hon inte leker med..
Så nu har en stor IKEA kasse (såndär blå som alla använder som tvättkasse) FULL med lego...
Plus Rienks kartong han hittade på vinden hos hans föräldrar.
Vi har byggt ihop en hel del, för att se vad som är komplett av Rienks Lego.
Sen börjar vi med min kasse ; )
Så nu har jag brevid mej en brandstation med helikopter och brandbil, polisbil, vägvärksbil, ambulans, shell-lastbil, jeep med båtsläp, kranbil, 2 racerbåtar, postmotorcykel och 2 rymdskepp, ett litet och ett stooort!
Önskar vi hade ett extra rum som man kunde ha som legorum!
Här är det trångt, och Lycan ska in och ut i trädgården hela tiden.
Men men. Det är riktigt roligt!!
Så det är vad vi har spenderat våran söndag med att göra. Bygga Lego!
Vi kommer nog spendera varje dag framöver med att bygga.
Det är en heeel del!
Men hellre att man bygger Lego än att man kollar på teve eller sitter och slösurfar vid burken!
Det tar på krafterna ju att bygga! Ibland tar det hur lång tid som helst att hitta en speciell del, osså måste man läsa hur man sätter ihop det osv osv osv. Man måste tänka lite :P
Jag stormade ut 2 ggr ur Legorummet igår pga mina humörsvängningar! HAHA, stackars Rienk.
Jag hitta inte en bit, frågade honom, då skrattade han till lite..typ "klart jag hjälper dej min otekniska fru"
då blev jag skitsur, smällde igen dörren och satte mej i soffan.
Han menade såklart inte så som jag trodde att han gjorde. Han blev väldigt förvånad när jag helt plötsligt for ut ur rummet som en orkan och beskyllde honom för att skratta åt mej!
När han i själva verket log litegrann, tog sej tid att hjälpa mej och faktist gillade att ha mej därinne som sällskap och bygghjälp! Fy fan va jag är hemsk! HAHA!
Tur att mina arga attacker går över på 5 minuter, så är allt bra sen.
Tur oxå att Rienk är mer än van! Han tar inte åt sej längre :P
Undrar varför jag får såna ryck egentligen...
Det är inte under någon speciell tid i månaden eller så, det är jämt!
Helt plötsligt kan jag bli tokförbannad på minsta lilla! Sen är det över nästan lika fort igen.
Skumt.

Well. Idag skiner solen iaf!
Vi ska inte på hundkurs idag, eftersom han har blivit så duktig mitt lilla monster så ska vi gå på tisdagar ist.

Fick höra att dom fortfarande inte hittat någon för jobbet på C1000.
Det jobbet som jag sökte förut, i köttdisken, men som jag inte fick eftersom min svägerskas man är lite...ehm...speciell..!
Han är den enda som inte vill att jag ska få prova iaf.
Tillochmed Rienks pappa säger att dom borde ge mej en chans, jag behöver ju inte stå inne på golvet första dagen så kunderna frågar mej massa saker jag inte kan svara på.
Suck.
Well. Har ett annat jobb på G. Men det är 0-timmars kontrakt! Dom kan ringa samma morgon och säga att jag kan komma och jobba. Drygt!
Hoppas mer på ett jobb på posten. Ett nattjobb med braaa betalt! Då har jag hela dagen fri för Lycan oxå!
Vore så jävla perfekt!
Osså är det inga problem att ta bilen..
Håller tummarna för posten!

Nu ska jag ta tag i disken och sen gå en långis med monstret!
Tjo!


Senare...

Ja, nu har jag varit på långpromenad. Jag har diskat, hämtat Amanda, gett henne lunch och lämnat henne på skolan igen.
På denna korta tid så har jag fått ett uppvaknande!
Vet inte hur eller varför, men pang bom så började jag se saker och ting klart!
Kanske var det artikeln i Amelia, eller Lars Winnerbäck, eller Anna & Idde som spelas på min kära laptop.

Jag går runt och ödslar energi på allt negativt!
Jag ser allt det dåliga, när det finns så mycket bra!
Jag vill bara att den här känslan ska hålla i sej! Jämt och ständigt!
Visst, alla har bra och dåliga dagar. Men dom dåliga ska inte ta över.
Jag vill alltid ha den här inspirerande, peppande känslan i kroppen!
What tha hell Jonna, ta en risk, släpp loss lite.
Det som har varit har varit. Det som är, det ÄR!
Ta inte åt dej andras problem in på livet. Bry dej, men låt dom inte äta din energi.
Ta hand om dej. Ta för dej. Lev för dagen!
Fy fan så skönt!
Att något sånthär kunde hända en stormig eftermiddag i lilla Dalfsen, mot lilla mej! Hihi!
Det låter så enkelt. Hoppas det är det.
Jag har ju alltid predikat till alla att man ska tänka positivt, medan jag själv gått runt i någon grå jävla dimma och sett allt dåligt! Det låter ju lite motsägande.
Nu är det fan min tur att ta för mej. Ta för mej av livet!
Visst, det är inte någon jorden runt resa planerad, inga stora pengar som skramlar i sparbössan eller någon storslagen karriär som lurar bakom hörnet.
Men jag får ta för mej av vad som bjuds just nu! Det blir inte bättre än vad man gör det till. Right?!
Drömmar kan jag fortfarande drömma. Kanske slår dom in någon gång.
Men just nu får jag acceptera att jag är en grymt fattig invandrare i Holland. Jag får tas vad som ges.
Och vad jag har är nog det bästa ever. Min karl är det finaste. Det vackraste. Den ärligaste. Den varmaste.
Den kärlek vi har går inte att beskriva. Den är bättre än backpacking i Thailand.
Bättre än en karriär som ger stora pengar. Han är mitt allt!
Fan va livet kan le mot en. Tack!

Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0