Onödig plast!!

Kunde jag kommit på en tråkigare rubrik? Får inte många läsare på den där...well..
Iaf, det kommer handla om plast, so wtf!!
Jag jobbar bland typ en miljard kartonger varje dag.
Kartonger med spray, tvål, hårfärger, schampoo, bebisgrunkor, nagelprylar, lite mer spray...
Ja, ni klykar prylen! (sthlmska för "ni hajjar") Doooh?!
Min fundering är varför de flesta företag som tillverkar alla dessa skönhetsartiklar mm.m.m.m.
envisas med att plasta in allt, innan dom stoppar ner det i kartongen!!
Alltså. Grejjen e den, att produkterna får preciiiiis plats i lådan. Det e inte så att dom kommer välta omkull och buckliga och trasiga och gud vet vad. Dom står där dom står!
Varför då slösa typ...ja...vad vet jag...typ...32587486846387698476938476 ton plast per år?
Dessutom så står vi stackars arbetare och svär över denna jävla plast som tar en massa plats och gör så att det tar massa onödig tid och packa upp en deoflaska eller dylikt.
För i de flesta fallen så väljer företagen att vaccum-förpacka flaskorna av nån skum anlendning...
Då tar det år och dagar känns det som att få upp 2 flaskor ur kartongen!

Det är så sjukt mycket onödig plast!!! jag fattar inte, whats the point?!
Fatta va mycket företagen skulle tjäna på att INTE plasta in varenda liten flaska och lite burk etc.
Tänk vad mycket TID vi arbetare skulle tjäna, och det viktigaste av allt...
Tänk vad MILJÖN skulle bli glad på oss!!!

Vi använder plast till så mycket annat, det e ju inte så att 2987289279827 st människor skulle bli arbetslösa direkt.
Nä, mindre plast åt folket säger jag bara!!

För övrigt så åt vi kinesmat igår och det var typ SJUKT gott!! MMmmmm....

Kommentarer
Postat av: Ausa

de e väl för att ingen (tex du) ska slita upp en deo o rolla lite under armen o sen fnissandes ställa tillbax deon kanske? ;)

2008-06-17 @ 07:09:39
URL: http://ausas.blogg.se/

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0