Avundsjuka?

Sitter och läser lite bloggar.
Många skriver om sitt hat mot Blondinbella och andra som faktiskt lyckats med sitt bloggande!
Måste ju vara ren och skär (grön?) avundsjuka!
Blondinbella har ett X antal tusen läsare varje dag, hon tjänar pengar på bloggen, hon skapar kontakter och möjligheter!
Hur gammal är hon? 18? Eller nåt sånt...
Nu låter det som att jag läser hennes blogg varje dag, men icke!
Läste den litegrann idag bara för att kolla.
Hennes intressen intresserar mej inte. Politik och mode? Inte direkt my cup of tea.

Jag hade gärna velat ha något att skriva om så folk skulle läsa och tycka det var intressant.
Att ha flera tusen läsare varje dag skulle ju vara asballt!
Att kunna tjäna pengar på det oxå!

Jag säger såhär;
Go Bella! Även fast du är ett rikemansbarn, född med både silversked, kniv och gaffel i mun, inte vet hur man dammsuger och har en städerska som byter dina sängkläder så verkar du ha lyckats med det du vill göra!
Grattis!

Själv har jag inte lyckats med mycket här i livet.
Har många mål och drömmar, men inte många kommer slå in.
Tror det är så, att vissa människor är födda att vara "bara medelmåttor"...
Jag har ingen karriär som lurar bakom hörnet. Inga stora pengar på kontot, heller inga äventyr på G som en backpack-resa i Asien!
Mitt lyckonummer är redan draget! Jag fick Rienk. Jag har använt all mitt livs tur när jag träffade honom.
Jag får nöja mej med att vara medelmåtta. Jag har iaf världens bästa karl som ger mej all kärlek jag någonsin kan behöva. Det är mer värt än alla pengar, bloggläsare och resor!
Men visst är man sugen ibland på att lyckas med något i livet!
Göra något stort. Något man kan vara stolt över.
Puben! Det är faktiskt något som kan ske, på riktigt.





Detta är kärlek mina vänner.
Mitt allt. Mijn allesje. My everything.



Kommentarer
Postat av: Babbi

Och det är inget fel i att vara en "medelmåtta"!

Vem det nu är, som kan göra den bedömningen,var i skalan man står...så länge man mår bra, är nöjd och lycklig så är man...åtminstone...i det övre skiktet av medelmåttor ;)

VAD BLIR DET FÖR KAMERA!!!!!????

2008-06-03 @ 23:40:40

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0