Adamsäpple, av eller på?


Jag såg att en kille på jobbet har ett gigantiskt stort adamsäpple!!
Det fick mej att fundera och jag kom fram till att i de flesta fall så är det lååånga, smala lite rangliga killar med lång hals som har stort adamsäpple! Jag kikade runt i kafeterian och synade alla pojkars halsar och visst stämde det!
Vid bordet med killar i 17 årsåldern var det bara dom långa som hade stora synliga äpplen!
Dom hade även långa halsar...
Rienk är smal, men hans syns bara om han böjer huvvet bakåt typ!
Men han e ju inte lång...
Har det nåt samband eller? Lång kille= stort adamsäpple??

Ja hua, jag vet inte vad jag ska tro! Jag är bra glad iaf att Rienks äpple inte syns, för fyyy vad fult det är!!


Adamsäpplen, av eller på?
Någon som tänder på det kanske? Någon som tycker det apsnyggt?

Min personliga åsikt blir: AV!


Kommentarer
Postat av: Babbi

Hmmm...alltså du är helt fenomenal på underliga funderingar!!!

Har det inte att göra med om dom är ganska smala "rangliga"? Det har jag fått för mig i alla fall...



"Ett stort adamsäpple är ofta associerat till en djup röst, även om det inte nödvändigtvis är så. Detta har att göra med att både adamsäpplets storlek och röstens tonhöjd/läge påverkas av struphuvudets storlek. Ett stort struphuvud brukar innebära långa stämband vilket i sin tur innebär en djup röst." Wikipedia

Fast det är ju inte det du frågade om riktigt.



Man undrar ju onekligen varför det kallas äpple, det har ju inte ens formen av ett äpple funderar



2008-07-17 @ 21:03:07
Postat av: Jennt

Ja, jag tycker också att smala rangliga människor brukar ha större adamsäpplen, kanske just för att de syns mer eftersom de är spinkiga jefvlar?

Så tror jag att det är.

Personligen tycker jag det är rätt AV, men tycker dock det kan vara snyggt om det syns lite lagom mycket.

2008-07-18 @ 18:31:08
URL: http://selene.blogg.se/
Postat av: Ausa

AV helt klart, de ser lite läskigt ut..

2008-07-19 @ 20:20:46
URL: http://ausas.blogg.se/
Postat av: moa

ordet adamsäpplet kmr från bibeln, då jesus satte en farlig frukt i hlasen, så kallade adamsäpplet

2012-01-13 @ 19:52:04

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0