Ångest?


Eller vad ska man kalla det?
Jag vet inte. Någonting är det. Kanske bara idag? Kanske jämt?

Varför kan man inte få allt man vill här i livet? Varför vill jag så mycket men har inte ork för ens en liiiiiten liten del?
Jag har ingen ork. Ingen lust. Varför?
Jag vet inte. You tell me.

Hur vet man att man är lycklig?
Jag är sjukt lycklig att jag har min karl och min hund.
Att jag tagit ett stort steg i livet och flyttat till ett annat land.
Jag skulle inte byta ut detta mot allt guld i hela världen!
Men jag. Alltså...Jag!
Innerst inne i själen. Bara jag. Är jag lycklig? Med mej själv? Med vad jag har åstadkommit?
Nej. Jag tror inte det. Faktiskt!
Jag trodde mer om mej själv. Mycket mer.

Visst. Det är aldrig försent. Det är ju inte direkt att jag är gammal och grå. Jag har hela livet på mej att åstadkomma saker och ting. Men om jag skulle dö imorgon, så skulle jag inte vara så nöjd.

Göra någonting åt saken?
Jo, det kan ju vara en ide! Men då kommer vi åter till det att jag har noll ork eller lust just nu.

Det är en ond cirkel!

På jobbet har jag alldeles för mycket tid med min egna hjärna och det slutar alltid med en massa snurr i huvvet på mej!
Måste sparka mej själv i arslet på nåt vänster. Måste måste måste.

Well. Kanske bara måste ge det lite tid? Kanske är det vintermörkret som vanligt som gör mej lite blue?
Typiskt svenskt huh? Vintermörkerdepp?

Jaja. Ska väl sparka iväg mitt arsle till köket och ta hand om disken till att börja med.
Sen vakna till liv i en varm dusch kanske? Ska nog fan unna mej ett fotbad ikväll oxå!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror att som världen ser ut idag (och kanske alltid har gjort) är det väldigt svårt att vara nöjd med och lycklig i sig själv. Men jagar hela tiden efter nya saker, nya händelser, nya upplevelser för annars känns det inte som man gör tillräckligt.

Det är lite orättvist tycker jag, för om vi alla bara stannade upp och fick känna efter så tror jag vi kan inse att man nog är lycklig.

2008-12-09 @ 11:03:54
URL: http://selene.blogg.se/

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0