Skämta om Terrorismen?


Är det verkligen ok?

Här nere i Holland är det VÄLDIGT populärt med "Ahmed, the dead terrorist" som rington.
Reklamen går HELA tiden! "Silence, I kill you...Silence! I KILL YOU!"
Ja, ni vet den där buktalaren...
Osså ska man skicka "terror on" till ett nummer så får man den som rington.

Hur många mammor, pappor, söner och döttrar dog vid 9/11 egentligen?!
Typ ETT GÄNG!
Hur många kom till skada i London osv.

Jag tycker det är att ta humorn ett steg över gränsen när man skämtar om terrorismen.

Eller är det ett måste att kunna skratta åt "allt" för att inte gräva ner sej i det?

Vad tycker ni? Jag tycker iaf att det inte är ok! Det är som att skämta om tsunamin eller nåt!
Även fast det var en naturkatastrof osv..
Men ändå, förstå att få det där samtalet från personen du älskar mest..
"Älskling, jag älskar dej. Men vi kommer inte ses igen, jag kommer dö i en flygkapning strax"

Nä, skämta om något annat ist säger jag.

Kommentarer
Postat av: Babbi

Fast jag tycker nog att det skämtet är om just terrorister och deras "natur" eller vad man ska kalla det, inte om vad som hände 9/11. Den händelsen har jag aldrig hört nån skämta om...utan just att dom här "bokstavstroende" muslimerna är så enkelspåriga och arroganta mot andra människor. Att man skämtar om dom tror jag bl a grundar sig på det obehag man känner inför såna människor och därför skämtar om det som ett sätt att handska med sina känslor. Vad djupt det lät hehe...men du fattar kanske vad jag menar?!

2008-08-01 @ 17:13:40
URL: http://babbilina.blogg.se/
Postat av: Larry

Dom absoluta värsta jude-skämten jag hört har just kommit från judar själva så jag gott oc väl skratta åt "Silence.. I kill you!"



Dessutom så anser jag att attackerna mot "våra" länder inte är helt obefogat exakt. Att reta en hund tillräckligt länge och för sedan bli chockad över att den faktiskt kan hugga är rätt lustigt i sig.



Även under "neutrala"/"lugna" perioder i världen så har det gått dagliga bombturer där inte bara en av dina älskade gått bort utan t.o.m kanske 5-6-7-8 av din familj på ett svep. Men deras älskade kanske inte är mer värda än våra älskade?



Att människor dör av kapade flygplan eller av en fallande bomb spelar som sagt ingen roll, döden orsakar lika mycket sorg på vilken sida som helst.



Terrorns största slagkraft är just i att dom kan skrämmas och därför skall man bara skratta å't istället för att försöka gömma/glömma det.



Dessutom så kan vi vända på't också; Vem är terroristen? Vi eller dom? Enligt dom så är det vi och enligt oss är det dom.

2008-08-02 @ 12:05:48

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0