En hund utan kulor leder till sömnlös natt.

Nä. Lilla Söta Lycan fick ju sina kulor avklippta igår den stackaren!
Dum som Jag är så ber jag inte vetrinären om en krage. "För om dom inte erbjuder sej en så behöver man den ju inte!"
tänkte jag i godan ro...
Jamen tjena...
Vi fick göra ett hemmagjort skydd av ett par gamla trosor, 2 par gummisnoddar och en liten handduk (som jag sen bytte ut mot en libresse-binda) för att han inte skulle hålla på att slicka direkt på såret.
Det hjälpte, litegranna, mot slickandet! Men han höll oss vakna förutom det oxå! För Lycan skulle ju inte sova på sin bädd med filtar och mys mys, nej nej.
Han skulle sova i våran säng. Men det tog ju ett tag innan han hitta rätt plats, SÅKLART...
Och hela tiden var jag tvungen att lägga filten på honom så han höll sej varm.
Sen kom han och la sej tätt brevid mej med huvudet på min bröstkorg och andades väldigt fort!
Det är förvisso normalt, men hönsmamma som jag är så blev jag väldigt nervös och kunde såklart inte somna förräns han hade lugnat sej.
Sen byter han plats igen. Denna gång väldigt bekvämt längs mina ben och snodde dessutom det mesta av mitt täcke!
Jag ville inte putta bort honom då eftersom det är bättre att han ligger bekvämt och sover än och slickar på såret.
Suck.
Imorse när Rienk gick upp så hade Lycan sovit utan filt ett tag och satt därmed på sängen och skakade som ett asplöv!
Hönsmamman i mej får lite smått panik igen men agerar lugnt. Drar med hunden in under täcket.
Lägger filt över oss och drar armen runt honom och värmer upp honom igen.
Det funka asbra. Sen lägger han sej på ett annan ställe igen, accepterar filten jag lägger över honom och sover faktiskt, i 3 timmar!

ZNARK!

Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0