Minnen!

Kollade på "The Butterfly effect" i söndags.
Där blir han hypnotiserad vid ett tillfälle.
Det skulle jag vilja bli någon gång!! Lite coolt lixom!
Skulle vilja komma ihåg saker som är lite suddiga i mitt minne just nu.
Låg och tänkte på det igår i min stora varma säng att, fan, man gör ju så grymt mycket i livet!
Man har ju en ett helt gäng med minnen som man förtränger, eller glömmer bort eller som helt enkelt inte är värda att minnas.
Det finns vissa saker jag vill komma ihåg rätt, för att sen glömma dom helt!
Nu ligger dom där och gnager. Hur var det egentligen? Vad hände? Hände det som jag tror hände?
Skulle vilja gå tillbaka i tiden och få reda på det och sen säga bye bye memory!
Få något sorts avslut.
Hur mycket kostar det att bli hypnotiserad tro? Fungerar det på riktigt?
Jag tror det funkar. Absolut.
Well, det lär la aldrig bli av...
Men det vore bra ballt.

Många tjatar om att "det som har varit är förbi, se framåt!"
Absolut, klart du ska tänka positivt och se framåt.
Men man kan ju inte glömma helt vad som har varit.
Klart din uppväxt och dina erfarenheter har stor roll i ditt liv, det är ju det som har format dej till den du är!
Minnena från förr är ju det som finns kvar, det är inget du bara kan radera ur din hjärna.
Jag gillar inte när folk som det går dåligt för skyller allt på sin uppväxt!
Visst, det måste vara svårt att växa upp i trasig familj, säkert med alkohol eller någon annan typ av droger.
Men du har fortfarande en egen vilja. Det är du själv som väljer att dra den där linan med amfetamin eller kokain.
Du själv väljer att ta en till öl fast du innerst inne känner att du borde gå hem och få lite sömn.

Nu låter det verkligen som jag säger emot mej själv, jag vet.
Det är svårt att förklara.

Minnen kan göra oss så glada, men dom kan oxå driva oss till vansinnets gräns!
Dom kan få oss att dunka huvvet i väggen eller svälja 100 sömntabletter på en gång!
Dom kan få oss att vrida oss kallsvettiga i sängen då dom besöker oss i vår hemskaste mardröm!
Men dom kan oxå få oss att kikna av skratt! Få oss att känna den där värmen inombords.
Dom kan få oss att gråta av lycka...
Synd att många väljer att minnas dom dåliga minnena så mycket och låta dom påverka oss så mycket.
Många väljer att dränka dom minnena i alkohol, piller eller pulver!
Fine, tycker folk att det är kul att festa bort sina minnen så gör det! Jag bryr mej inte, alla har sin egen vilja.
Det som inte är okej är när man har ansvar för ett barn eller fler.
Om man är så egoistisk att man väljer sej själv och sina problem framför sitt eget barn, då är det något fel.
Och om ingen reagerar runt omkring och gör någonting, då är det fel. Fel fel fel.
Ett barn har aldrig bett om att komma till den här världen.
Ett barn väljer inte sin familj. Ett barn väljer inte sina föräldrars minnen. Ett barn väljer inte att växa upp med alkohol och droger.

Äsch, vad jag svamlar.
Bara det att jag låg igår och tänkte på minnen och vad vi gör med dom.
Vad gör jag?
Jag samlar mina oftast på bild!
Jag går ofta tillbaka och tänker på dom. Människor, platser, händelser.
Alla har dåliga minnen som spökar, vissa värre än andra.
Det är hur du behandlar dom som spelar roll. Vissa behöver mycket bearbetning, var då inte rädd att ta hjälp av någon kunnig. Att prata om minnen med någon som lyssnar och bryr sej hjälper ju så mycket.

Skulle kunna sitta ett bra tag till och spotta ut text om detta. What's the point?

Snart dags för min timmes promenad med Lycan. Sen jobba!
Efter jobbet är det helg för mej! Feeeett!!

Tjo!

Kommentarer

Är du säker? :

Namn:
Im a lazy bastard!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0